Maria: Tragla in information

Sitter nu med kartboken och försöker fåin 49 länder och dess huvudstäder i min hjärna. Det är bra information att kunna. Att om man tex hör att det händer något i ett land att veta att det händer i Asien och inte Afrika men det är svårt att lära sig. Det bara att tragla in det nu och sen kommer hälften glömmas bort.

Beroende på hur man ser det har Asien mellan 49 och 54 länder. Det beror på vad man ser tillhör vilken världsdel.

Jag ska kunna 49 av dem. Jag ska dessutom kunna huvudstäderna.

Wish me luck! Nä jag får inte se det från bara den mörka sidan det kunde varit värre ;)
Dessutom gillar jag kulturer i Asien och det är bra att var allmänbildad.
(bild: http://www.mapsofworld.com/asia-map.gif)


Om du vill kan du använda denna som signatur längst ner i inläggen!  Kram F <3

Kommentarer
Postat av: hanna

sv: tack så mkt :)

2010-04-12 @ 14:18:27
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0