Filippa: Om resan till Polen.

Nu, dagen efter förstår man vilken grym klass & resa det blev.
Jag är så glad över att vi åkte just dit, just vi som åkte också.
En del reagera inte alls i Auschwitz, andra, bl a. jag, grät.
Jag kände ingenting tills vi kom till barnkammaren, jag tycker det är så fel
att göra såhär mot barn! Eller exprimentera på tvillingar.
Det blev för äckligt.
Om man inte är tvilling förstår man inte banden som är så starka mellan två tvillingar.
Jag skulle bli så ledsen om det hände bella något.
Då blev jag ledsen, och grät när jag fick höra om det, så jag & T gick ut.

Annars var Auschwitz & Birkeneau en intressant och viktig plats som jag antagligen
kommer bära med mig hela livet.

Resten av resan var också väldigt häftig och det kändes bra att kunna
träffa alla utanför skolan, träffa dem på fritiden.
Jag kände att jag också kunde slappna av och vara mig själv och samtidigt
komma närmare människor jag inte pratat med så mycket förr.
Sammanfattat: 9f, ni är grymma och jag kommer sakna er enormt.

-
-Birkeneau-

vi ses!
- 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med, jag kommer sakna klassen sjukt mycket. 9f är bäst, så är det bara! <3

2010-05-12 @ 20:51:10
URL: http://mariawilma.blogg.se/
Postat av: Maria

detsamma gumman <3

2010-05-12 @ 23:33:31
URL: http://mariawilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0