Filippa: detta kan bli lite känsligt om man är skrajsen av sig

Hej!
Länge sen jag skrev något seriöst men tänkte skriva ett nu.
ALLMÄN STATUS: trött, sov lite förut och känner att jag nog klarar matten.
I fredags gjorde vi något lite speciellt (den roligaste labben någonsin typ):
-
.
detta är provglas med mitt eget blod + reagenter för A, B och Rh +.
Då kanske ni undrar: vad i hela friden tycker hon detta är roligt?
Jo, för det är såhär man gör när man tar reda på vilken bloggrupp man har!
Längst upp  ser ni ett provglas med blod som inte har reagerat (blodgrupp B)
och längst ned ser ni hur blod reagerar (klumpar ihop sig) med Rh +.
Faktum är att mitt blod inte reagerade med A antigeners reagent heller,
vilket betyder att min blodgrupp är 0+. Lite intressesant va? :)
(Fast det var lite obehagligt att sticka sig själv i fingret)
.
Igår var jag och fikade med Erika! Det var väldigt trevligt!
Vi satt och pratade över en kladdkaka på hellmans.
(mitt favorit fik här i Nyköping, men det vet väl de flesta som känner mig) x)
.
Och ja, ni kan ju gissa vem som fick MVG på fysikprovet?
Känner för att lyssna lite på "GLASSIGT" då ;)
Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0