Maria: ehmm lite om mig och bilder

Hej, Maria heter jag och då den andra flickan bakom bloggen. Jag och Filippa är lika men ändå olika så jag tror att det kommer blir en fin blandning.

Jag älskar att fotogratera och alla typer av design. Visst viss saker som är designade är rätt smaklösa! hehe men jag gillar att sy egna kläder, olika klädstilar, nagelmanikyrer.... håruppsättningar, möbler.... Jag tror det är hela idén med skapandet som jag gillar. Jag älskar de japanska subkulturerna och mina vänner också såklart. >.< 

Här är 4 foton som jag fotade för några år sedan, men var och en av dem har en egen historia, ett minne.... så de betyder mycket för mig.

Den med löven, jag fotade den i en trädgård när jag var på Gotland för första gången. Vi var i en trädgård och sprang runt. Jag fotade ingången till en hemlig plats som jag hittade.

den när solen tittar fram, jag hade en svacka för några år sedan jag tyckte att vad jag än gjorde blev det fel, men jag kom på att problemet var mitt självförtroende. Jag bytte till en stil soim jag länge vart intresserad av Lolita med inriktning Sweet. Jag klär mig i det fortfarande men jag hade det som något av en livstil men jag tror att det har svalnat men den är och kommer alltid vara. Jag klär mig nu nog mer som en blandning av Lolita och Gyaru så jag antar att jag är något mellanting. Hur som helst är bilden ett minne när solen började gå upp för mig. 

vattnet, vatten är som en helig plats för mig, vattnet är mjukt men ändå starkt. Den bästa platsen för mig är vid vattnet man kan tänka klart bara höra vattnet rinna. Om något gör att man är ledsen känns det på något sätt som att man kan göra som så att man låter strömmen föra med sig sorgen.
Detta lät lite flummigt :P

taggarna, en bild som betyder mycket för mig. Det är en av de första bilderna jag tog tillsammans med Filippa. Det fanns en sten som vi satt på och bredvid fanns det en taggbuske som jag fotade. Det var nog den dagen vi lärde känna varandra på riktigt. 
eter jag

Bye bye sweet honey pie >o< <3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0