Filippa: Min favorit!

Hej,
Idag har jag mest tagit det lugnt,
tänkte ge ut receptet på min favoritkladdkaka,
den kommer här:
Filippas snabbkladdkaka
ingredienser:
x 2 ägg
x 3 dl socker
x 1 msk vaniljsocker
x 2 dl vetemjöl
x 3 msk kakao
x 125 gram smör
Gör såhär:
1. Sätt ingång ugnen på 175 grader.
2. Vispa socker och ägg pösigt med elvisp.
(det ska komma bubblor på ytan)
3. Smält smöret i en porslinskål i micron.
4. blanda ihop vetemjöl, kakao & vaniljsocker i en skål.
5. Häll nu i vetemjöl/vaniljsocker/kakaos skålen i socker/ägg -skålen
och rör om ordentligt.
6. Häll nu i det smälta smöret och rör tills allt blivit en fin smet.
7. Smöra formen och häll i smeten i formen.
8. Ställ nu in kladdkakan i ugnen i:
15 min om du vill ha en mjuk/kladdig kladdkaka
20 min om du vill ha en segare/hårdare kladdkaka
9. låt svalna i kylen ett par timmar och ät sedan & njut!
-
Ät och njut!
-

Kommentarer
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Svar: När det gäller Twilight-sagan så tycker jag absolut att böckerna är bättre än filmatiseringarna (så brukar det ju vara). Men jag gillar ändå filmerna :)

2010-04-23 @ 09:44:36
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: E M M A ♥

Tack så mycket! Jag kan ju få göra en header åt dig och så länkar jag om att jag har gjort en header till er och sen länkar ni mig för att jag har gjort hen header :) Vad tycker du om det?

2010-04-23 @ 13:02:33
URL: http://fefotodesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0