Maria: Mellanmål

Mums! Min såkallade frukost var hos Matilda bestående av mackor och pizza. Så jag orkade inte någoin lunch men för ett litet tag sen började jag bli sugen på något resultatet blev creps!

Mina vreps är fyllda med jordgubbar, banan. grädde och cholkadsås.

Gör såhär använd ditt vanliga pannkaksrecept

Mitt är:

1 tsk salt
2 ägg
3 dl mjöl
4 dl mjölk
50 gram smält smör

Detta recept är enkelt att komma ihåg

typ räkna 1 2 3 4 5

Men till dessa dessertcreps tyckerjag man ska bland ner 0,5 dl socker i smeten.
Stek pannkakan väldigt lite den ska bara stelna, alltså den ska inte bli brun :P


När du gjort det lägg pannkakan på en tallrik.

visspa grädden
skär bananen och jordgubbarna i skivor
ta fram chokladsåsen.

Titta på min väldigt fina bild, där "tårtbiten är det är där du ska lägga fyllningen. bre ut grädden. lägg över bananskivorna och jordgubbarna och toppa med chokladsås.

lägg ihop den som du gör med tacos. (börja vika upp understa delen, sen sid-delarna)


Vips! underbart goda creps!


Om du vill kan du använda denna som signatur längst ner i inläggen!  Kram F <3

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad gott det såg ut :)

2010-04-20 @ 19:06:57
URL: http://natgicksnett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0