Filippa: Dagsverke m.m.

Hej,
Idag, onsdag, hade alla åttor och nior på våran skola Dagsverke.
Vi ska jobba ex. hemma en hel dag och pengarna som vi får går till
en skola i Guatemala. I år ska de få en slöjdsal.
Så jag tog mig upp jättetidigt (halv tio) och jobbade jättehårt (städade
altanen). Ni är bekanta med IRONI va?
.
Aja, ganska chill och jag fick ju iaf en del gjort. Sedan bjöd mamma på lunch ute,
schnitzel, och sedan hälsade vi på Morfar och Mormor. Det stod röda rosor där.
Vi gav honom Gullvivor som vi själva plockat på Gullvive-ängen.
Sedan hälsade vi på Gustav & klara, Johanna, Dagny och Olof & Maria-Katarina.
De hade det bra, sade de.
Sedan åkte vi hem och nu har jag solat en stund och ska snart upp till Borgis
med min kladdkaka som bidrag till fikat :)
Bilder från idag:
-
-
-
Gullvive-ängen.
-
Morfars födelsedagsblommor.
-
Utsikt från Gustavs&Klaras gravsten.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0