Filippa: Musseljakt

Hej hopp :)
Igår var jag ju som sagt sjuk.. och även om förkylningen var kvar lite
så kändes det bättre idag så jag gick till skolan :)
Hostade hela natten men när jag vakna var det som om jag
hade hostat färdig för hela dagen, hosta inte alls (y)
(kanske för att jag tog en skitstark medicin som är receptbelagd..)
Men den funka :)
.
Idag var jag skitsen till bussen som skulle ta oss till Kilaån,
för jag hittade inte mina gummistövlarna, tog jättelångt tid tills jag äntligen fann dem!
Så försenad till bussen, men kom med i sista stund, ut till kilaån och sedan
börja undersöka ån, och jag fick ha vadarbyxor på mig ^^
Det är jätteroligt att gå med dem i strömmande vatten, som att gå på månen ;)
Vi letade efter djur, undersökte botten, omgivningen, vattnet och förde protokoll.
Och efter lunch fick vi först slänga i resten av stenarna efter påfyllningen av grus,
sedan fick vi sätta tillbaka musslorna på botten, sila botten och mäta musslor!
.
Nu är jag hemma igen, ställde in mickis-eftermiddagen eftersom jag inte mår bra,
så kröp ner i sängen och tog en alvedon. Nu ska jag göra en kopp riktigt chocklad :)
dvs baserad på cacao, socker, grädde och varmt vatten = Mycket godare än o'boy!
-
en bild från i somras eftersom jag längtar till sommarn i höstrusket! :)
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0