Filippa: Första inlägget (?) 2011 -lite sent

Hej! :)
Förlåt för att jag inte bloggat på ett tag men allt det här
med att sova halva dagarna och sedan ställa om till att
man går upp 06.30 trots att man somnar typ halv tre på nätterna
det sliter lite på kroppen och jag blir väldigt trött :(
.
Idag var vi uppe tidigt och grattade bror-or som fyllde år!
Väldigt trevligt och det är så roligt att köpa presenter!
Tror han blev nöjd :)
.
Har nu gått tre dagar i skolan efter jullovet och på tisdag
börjar nästa termin, vårterminen, dvs kursbetyg +
nya kurser + nytt schema :)
Bland annat ska jag börja Fysik A (inte världens roligaste med tanke på
att nästa kurs, Fysik B, är den svåraste på hela gymnasiet), men jag ska
även börja på kurserna Matematik B (enbart 50poängare upptäckte jag idag!!)
och Biologi A (som ska bli väldigt roligt, även om jag börjar tänka på läskiga
saker av celler och sånt)
.
Måndagen, första dagen i skolan efter lovet denna vecka,
hade jag först sovmorgon och gick till skolan med hörlurar i öronen,
omkring nio, liten sovmorgon alltså men mycket skönt att börja vecka på det sättet!
Precis när jag kom fram till skolan (tio), var det invigning av loungen :)
mycket roligt och iprincip hela matten innan idrotten satt vi där istället :)
Fick reda på att jag får ett starkt VG i Matematik A, vilket jag i och för sig förstod,
men men, jag är inte ledsen, antagligen MVG i naturkunskap A så 17,5 poäng,
och det ÄR JU INTE FY SKAM!! :D
På eftermiddagen så mötte jag upp Henny för en fika på Hellmans,
mycket trevligt sätt att avsluta första skoldagen på!
.
Idag hade vi förresten redovisning i ett jättestort arbete om
Hållbar utveckling i Naturkunskap och Samhällsvetenskap,
fast eftersom Erika är borta så ska vi göra vårat på tisdag,
vilket är grymt skönt eftersom jag vill vara totalt förberedd och har då
helgen på mig att träna :)
.
Hehe sjukt långt inlägg det blev,
får väl hitta någon random bild nu som kanske, förhoppningsvis,
passar lite till dagens inlägg!
-
en söt liten snögubbe någon hade byggt vid skidspåret i Ekensberg! :)
Vi ses!
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0